Αρχική | Για εμάς | Προγράμματα - 2ο ΓΕΛ

 

Τεύχος Δεκεμβρίου

Είναι η κατάληψη λύση για τη βελτίωση της παιδείας;

Από τη Μαρμαδίδο Αναστασία, Α3

Αν ήταν πράγματι λύση στα προβλήματά της τότε δεν θα έπρεπε αυτά να υπάρχουν μετά από τόσες επανειλημμένες  καταλήψεις.
Ποιος τις οργανώνει; Τις οργανώνουν παιδιά; Τις οργανώνουν καθηγητές; Μήπως κρύβονται κάποιοι άλλοι από πίσω που θέλουν να εξυπηρετήσουν δικά τους συμφέροντα;
Υπάρχουν κάποιοι βέβαια που υποστηρίζουν την κατάληψη έχοντας κάποιους στόχους για τη βελτίωση του συστήματος ή θέλοντας να δείξουν την αγανάκτησή τους. Παρακινούν όμως ένα μεγάλο αριθμό μαθητών που κάνουν κατάληψη για το χαβαλέ και χωρίς σκοπό. Επιτρέπουν  πολλές φορές και ενήλικες που δεν είναι στην προτεραιότητά τους η επίτευξη του συστήματος της παιδείας αλλά η επίτευξη δικών τους στόχων να εμπλέκονται.
Γίνονται επίσης ανεπίτρεπτες καταστροφές στα σχολεία που χειροτερεύουν ακόμα πιο πολύ την κατάσταση, καθώς αυτές οι ζημιές χρειάζονται κάποια χρήματα για να αποκατασταθούν τα οποία δεν έρχονται από το πουθενά. Είναι χρήματα που πληρώνουν οι γονείς μας. Γιατί λοιπόν να κάνουμε αυτές τις ζημιές; Τι εξυπηρετεί το σπάσιμο των παραθύρων, το κλέψιμο των υπολογιστών, και η καταστροφή των θρανίων; Το σχολείο είναι το περιβάλλον που περνάμε τη μισή μας ημέρα, γιατί να το καταστρέφουμε; Μήπως δε θέλουν τη βελτίωση της παιδείας αυτοί που προκαλούν αυτές τις ζημιές και αυτοί που τις επιτρέπουν;
Είναι καλό να παίρνουμε πρωτοβουλίες για τη βελτίωση του σχολείου, να είμαστε συνειδητοί μαθητές, να αποφεύγουμε όμως να ακολουθούμε τυφλά τις πρωτοβουλίες κάποιων που έχουν άλλα συμφέροντα και στόχους.
Όσο για κάποιους μαθητές που υποστήριξαν την κατάληψη για τους σοβαρότατους λόγους, όπως την κακοφτιαγμένη τυρόπιτα του κυλικείου και το ενοχλητικό μη επίπεδο πάτωμα των τάξεων μπράβο τους για το ανεπτυγμένο τους χιούμορ και για το γεγονός ότι έδειξαν τη σκοπιμότητα της κατάληψης.
Αντί να διαμαρτυρόμαστε συνέχεια, πρέπει να κάνουμε προτάσεις και να αναπτύξουμε μια θετική προσέγγιση στα προβλήματα του σχολείου, καθώς εμείς τα παιδιά του λυκείου αποτελούμε παράδειγμα για τα παιδιά των μικρότερων τάξεων.